سیدعلی کرم افراز
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 75
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 155
:: بازدید ماه : 1242
:: بازدید سال : 4534
:: بازدید کلی : 104154
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 2 / 3

 

 

آلبوم تصاویر مقام معظم رهبری ، تصاویر حضرت آقا ، عکسهای امام خامنه ای ، خامنه ای به روایت تصویر ، عکسهای زمان جنگ آقای خامنه ای

اينك كه كشور اسلامي ما در آستانه برگزاري چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا قرار دارد در بند 8 از اصل 3 قانون اساسي مشاركت عامه مردم در تعيين سرنوشت سياسي ، اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي خويش بار ديگر در شرف تكوين است بي مناسبت ندانستم در اين ايام جهت تنوير عمومي از ديدگاه قانون وظايف اصل شوراي اسلامي شهر و روستا را بيان كنم . قانون وظايف شوراهاي اسلامي شهر و روستا را كاملاً واضح بيان نموده است كه در شهر ها انتخاب شهردار ( بعنوان اولين وظيفه شورا ) شروع ميشود و در روستاها ( انتخاب دهياري ها ) به عهده شوراي روستا مي باشد . دهيار نيرويي است كه مي توان با انتخاب اصلح آن در يك روستا و سيستم يك روستا را تغيير دهد و چهره زيبا و سالم جهت با نشاط ساختن مردم از آن بسازد . ورودي هر روستا نشان دهنده زحمات و پشتكار يك شوراي خوب و خصوصا دهيار خوب را مي رساند .

شوراها بعنوان فراگيرترين و گسترده ترين نهاد مدني و پاسخ به نياز اجتماعي مردم است كه در زمان گذشته به شيوه هاي سنتي و اكنون به شكل نوين در قاب بستري مناسب جهت مشاركت مردم تجلي يافته است ، در جهان امروز مشاركت گسترده مردم در تمامي فعاليت هاي سياسي ،‌اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي يكي از ملزومات دستيابي به توسعه و پايدار به شمار مي رود فراهم آوردن زمينه هاي مشاركت مردم خود نيازمند تحقق و تامين خواسته هاي  به حق آنهاست .

فلسفه تشكيل شوراهاي شهر و روستا تفويض امور به مردم به نحوي كه تمام شهروندان وروستايان در تعيين سرنوشت خود مشاركت داشته باشند اداره شهر و روستا به جز با مشاركت شهروندان و روستاييان نمي تواند به مرحله اجرا در آيد پس يكي از وظايف مهم و اصلي شوراها بستر سازي براي بروز و ظهور مشاركت عمومي مردم در امور مربوط به شهر و روستاست . شوراها بايد زبان مشترك مثلث: مردم ، مسئولان و متخصصان عمل كنند در راستاي توسعه پايدار و دستيابي به مديريت شهري و روستايي خوب و سالم ارتباط تنگاتنگي با نظام اداري و اقتصادي داشته باشند . بارزترين عملكرد منفي شوراهاي شهر و روستا نبود افراد متخصص و بي اعتمادي شوراها به استفاده از متخصصان در حوزه هاي مختلف  ،‌نداشتن تجربه در حوزه هاي مربوط ، آگاه نبودن و بي توجهي به شرح وظايف قانواني خود و حذف مشاركت و مشورت با مردم در سرنوشت خودشان و تنها عضو شورا بودن است .

وجود شوراها در جامعه به لحاظ عقلي و ديني داراي اهميت است تا جايي كه در قانون اساسي تاكيد فراواني بر نقش و ضرورت آن ديده مي شود البته سابقه شوراها در ايران بعنوان يك نهاد سياسي و اجتماعي تصميم گير قدمت چنداني ندارد و به دوران مشروطه بر مي گردد اما با تصويب قانون اساسي فكر زندگي شورايي در ايران به صورت جدي پس از گذشت 20 سال بعد از انقلاب در 7 اسفند ماه سال 1377 به فعليت رسيد . بر اين اساس شوراها  با تكيه بر اصل 100 قانون اساسي كه تاكيد دارد شوراها براي پيشبرد سريع برنامه هاي اجتماعي ، اقتصادي ، ‌عمراني ، بهداشتي ،‌ فرهنگي ،‌ آموزشي و ساير امور رفاهي از طريق همكاري مردم با توجه به مقتضيات محلي تشكيل مي شوند . در اصل 7 قانون اساسي شوراها از اركان تصميم گيري در اداره كشور قلمداد مي شوند اينجانب از واژه اي رايج و كليشه اي و به تعبيري آزار دهنده و مردم فريب و شعار گونه چون اينكه بگويم براي خدمت آمده ام در حالي كه نيستم خلاف اين باشد به شدت بيزارم .

به نظر بنده مهمترين اصل براي ورود به هر عرصه اي به خصوص عرصه انتخابات نيت پاك و صداقت در عمل است و اگر اين اصل نباشد با هر نيتي كه بياييم چون رضاي خدا نيست مطمئناً‌ براي مردم كار ساز نيست .

بر همين اساس عرض مي كنم نيت بنده فقط و فقط خدمت به مردم فهيم و شريف است . اكنون كه 3 دوره از عمر شوراي شهر و روستا به پايان رسيده و در آستانه برگزاري چهارمين دوره انتخابات شوراها هستيم جهت آشنايي شما خوانندگان محترم و مردم شريف شهرلیکک به اين عرصه وارد شده ام و بعنوان كانديداي شوراي اسلامي گفتگويي كوتاه داشته ام تا شما مردم فهيم ، شريف و مومن شهرستان بهمئی با شناختي نسبي دست به انتخاب بزنيد . انشاء ا...             سید علی کرم افراز (میرسالاری)               کاندیدای چهارمین دوره شورای شهر لیکک




:: بازدید از این مطلب : 847
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه